シンガポールで人生の休暇を謳歌する、ふねさんの日記

シンガポール駐在妻です。がんばります。

ポータブルバスタブ、破損 My portable bathtub was broken

2ヶ月ほど前、ポータブルバスタブを購入しました。

浴槽の代わりにポータブルバスタブを買ってみました I bought a portable bathtub instead of a real bathtub - 1000日後にバケモノになるふねさん

 

機嫌よく週1程度使っていましたが、気づいたら穴があいてしまっていました。数千円のものなので、強度は期待していませんでしたが…。

とはいえ、漏れているのは少しなので、補強して使っています。残念ながら、テープでは穴は完全にはふさがりませんでした。

 

ちなみに、排水が不便で困っていましたが、ダイソーで購入したつながるマット×4を敷いたところ、解消されました。さらに下にマットを敷くことで、床の冷たさでお湯が冷えていくのも緩和されたと思います。

 

はやく日本で温泉旅行に行けることを夢見て、「日本の名湯」とともにお風呂時間を楽しんでいます。

f:id:funesan_sg:20211017173509j:plain

裏返しで置いています。黒いテープで穴の空いた箇所を補強。青いのがダイソーで購入したマット。

 

f:id:funesan_sg:20211017173809j:plain

Amazon Japanで大容量の入浴剤購入

f:id:funesan_sg:20211017173920j:plain

選ぶ楽しみもあって良い!

 

Two months ago, I bought a portable bathtub instead of a real bathtub. I use it every week, and I like it. But when I noticed it, there was a small hole. Though I didn’t expect its quality, because of its price. The hole was small, so I didn’t care too much. I’m using it with taping it. Unfortunately, it wasn’t be completely blocked.

 

By the way, the problem with the drainage was solved. I bought the mats (4 pieces) at Daiso, and I put them under the bathtub. And hot water didn't get cold.

 

I enjoy the bath time with Nihon-no-Meiyu now, and I hope to go to the hot spring in Japan soon.