シンガポールで人生の休暇を謳歌する、ふねさんの日記

シンガポール駐在妻です。がんばります。

入浴剤を探して三千里 About looking for the bath salt

 先日届いたポータブルバスタブ、湯船が恋しくなっている全駐在員におすすめします。

浴槽の代わりにポータブルバスタブを買ってみました - 1000日後にバケモノになるふねさん

 

お風呂タイムをさらに良くするため、入浴剤を買おうと決意しました。

お目当ては「旅の宿」。

ザ・温泉風入浴剤が欲しくなり(旅の宿、使ったこともないのに)、売ってそうな場所をうろうろ…。

I recommend Japanese living overseas who miss a bathtub the portable bathtub.

I decided to buy a bath salt to improve the quality of taking a bath.

What I wanted was Tabi-no-yado.

It’s a typical bath salt and it’s like a hot spring. I’ve never used it before, though.

I looked for it at a few stores.

 

まずは、現地スーパーのフェアプライス。ボディソープやシャンプーなどは壁に沿ってずらりとありましたが、予想通りありませんでした。

続いては東急ハンズ。ここが一番期待していたんですが、おしゃれな個包装もしくは瓶詰めバスソルトばかりでした…。

もはや旅の宿以外認めないような意地になってしまっていましたが、ここまで来たら絶対に手に入れたい。

最後は大きな店舗のDON DON DONKI。日本のドン・キホーテなら確実に売ってるはず。
ですが、ここにも旅の宿は売ってませんでした。

結局、手ぶらで帰るのは悔しかったので、samurai womanのバスソルトを購入。小・中学生のときに流行っていた香水のブランド、こんなところで再会するとは。

First, I went to FairPrice. It’s a local supermarket. There were a lot of bottles of body soap and shampoo but no bath salt.

Next, I looked for it at Tokyu Hands. This store was the place I expected, but there were only fancy and luxury bath salts.

At this time, I didn’t feel about buying except Tabi-no-yado. I definitely wanted it.

Finally, I went to big DON DON DONKI. Japanese Don Quijote must sell Tabi-no-yado.

But unfortunately, I couldn’t find it at DON DON DONKI.

After all, because I felt regretful if I didn’t buy anything, I bought a bath salt of samurai woman.

Samurai woman was a famous perfume when I was in elementary school and junior high school.

I couldn’t imagine I find this brand here.

f:id:funesan_sg:20210828223437j:plain

いくつかお店をまわりましたが、旅の宿は見つかりませんでした。バスロマンとかバブとか、日本でメジャーなものもありませんでした。

やはり温泉風入浴剤が諦めきれなかったので、Amazon Japanで購入することにしました。

After looking for Tabi-no-yado at a few stores, I finally didn’t find it.

There also weren’t famous bath salts in Japan; Bathroman, Babu, etc.

But I couldn’t give up a hot spring-style bath salt. So I bought it on Amazon Japan.

 

最終的に購入したのは、「日本の名湯」。旅の宿より評価が良かったので…。

届いたら日本の温泉気分を堪能しようと思います。

Finally, I chose Nihon-no-Meito. Because it had more good comments than Tabi-no-yado.

I’m looking forward to using it.